محل لوگو

دقیقا چه کسانی نیاز به پیوند استخوان دندان دارند؟


لازم است بدانید که روند تحلیل استخوان فک بعد از کشیدن دندان طبیعی است و تقریباً در همه افراد با افزایش سن رخ می‌دهد. پیوند استخوان نیز لزوماً قرار نیست برای همه افراد انجام شود، اما در 3 گروه از افراد این عمل معمولا انجام می شود. در ادامه درباره این 3 گروهی که ممکن است نیاز به پیوند استخوان دندان داشته باشند توضیحات بیشتری خواهیم داد. با دقت هر 3 مورد را بخوانید تا ببیند شما به چه دلیل ممکن است به عمل پیوند استخوان نیاز داشته باشید.

گروه اول: افرادی که کاندید عمل جراحی کاشت ایمپلنت هستند

افرادی که کاندید جراحی کاشت ایمپلنت هستند بیشتر از دیگران ممکن است به عمل پیوند استخوان نیاز داشته باشند. اگر شخصی بخواهد ایمپنلنت بکار و مدت زمان زیادی از کشیده شدن دندان یا دندان هایش گذشته باشد معمولا باید این عمل را انجام دهد.

چرا قبل از کاشت ایمپلنت دندان باید پیوند استخوان دندان انجام داد؟

تمام افرادی که میخواهند ایمپلنت بکارند نیازی به این عمل ندارند. مثلا افرادی که بلافاصله دندان میکشند و جراحی برایشان انجام می شود معمولا نیازی به پیوند ندارند. حتی اغلب افرادی که چند ماه پیش دندان کشیده اند عملی برای حمایت و پشتیبانی استخوان انجام نمی دهند. بیشتر آن دسته از افرادی که سال هاست دندانی از دست داده اند و میخواهند با ایمپلنت جای آن را پر کنند پیوند در نظر گرفته می شود.

گروه دوم: افرادی که دچار تحلیل لثه شده اند

گاهی اوقات ممکن است شخصی دچار بیماری لثه شده باشد و مدت ها بدون درمان آن را به حال خود رها کرده باشد. متاسفانه عدم درمان بیماری لثه می تواند ابتدا بافت لثه را از بین ببرد و در نهایت عفونتی ایجاد شده به استخوان نگهدارنده دندان نیز سرایت می کند. در چنین شرایطی ممکن است استخوان آسیب ببیند و یا تحلیل برود.

برای جبران آسیب دیدگی استخوان به دنبال بیماری لثه یکی از درمان های موجود پیوند استخوان دندان است. اگر این عمل انجام نشود امکان لق شدن و افتادن دندان وجود دارد.

گروه سوم: افرادی که دچار تحلیل شدید استخوان هستند

افرادی که به دلیل تروما، وارد شدن ضربه و در اثر تصادفات دچار آسیب دیدگی استخوان فک و مشخصاً استخوان نگهدارنده دندان شده اند ممکن است نیاز به پیوند استخوان دندان داشته باشند. همچنین افرادی که به دلیل پوکی استخوان یا برخی بیماری های خاص با کاهش توده استخوانی روبرو می شوند کاندید خوبی برای عمل پیوند استخوان دندان هستند.

بیشتر بخوانید : قیمت ایمپلنت دندان

چطور خود را برای انجام جراحی پیوند استخوان آماده کنیم؟

اگر فکر می‌کنید جزء یکی از 3 گروه نامبرده هستید باید خود را برای عمل آماده کنید. در ابتدا بهتر است یک کلینیک دندانپزشکی خوب یا دست کم یک جراح دهان و دندان که سابقه و مهارت بالایی دارد را پیدا کنید.

بعد از معاینات و آزمایشات لازم، موارد زیر را دنبال کنید تا خود را برای عمل آماده کنید:

بسته به نوع بیهوشی که در طول عمل پیوند استخوان دندان دریافت می کنید، 8 تا 12 ساعت قبل از عمل، از خوردن یا نوشیدن هر چیزی خودداری کنید.

نام هرگونه دارویی که در حال حاظر یا اخیرا مصرف می کنید را به دندانپزشک خود بگویید. مخصوصا اگر داروهایی که در حال مصرف آن ها هستید از ماهیت رقیق کنندگی خون دارند حتما و حتما به جراح خود اعلام کنید.

از چند روز پیش از شروع عمل استعمال دخانیات و نوشیدن الکل خودداری کنید

یک نفر از دوستان را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشید

مقدمات پس از عمل را برای خود فراهم کنید

بیشتر بخوانید :

لمینت دندان چیست ؟

  انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 3

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما