محل لوگو

پاسخ به سوالات بسیار مهم پیش از انجام عمل جراحی لاغری


اگر با اضافه وزنو چاقی شدید روبرو هستید و با امتحان کردن همه روش های لاغری از جمله رژیم لاغری و ورزش هنوز نتوانسته اید اضافه وزن خود را کاهش دهید احتمالا بهترین گزینه درمان شما انجام جراحی لاغری است.

چه تکنیک ها و عمل هایی می‌توانند باعث کاهش وزن من شوند؟

در کل به روش های مختلف از دست دادن وزن در عمل پزشکی باریاتریک (bariatric) گفته میشود. پزشکان باریاتریک، می توانند متخصصان تغذیه باشند که با تهیه رژیم غذایی لاغری برای افراد چاق، به کاهش وزن آن ها کمک می‌کنند. یا می‌توانند جراحان لاغری باشند که با کمک عمل جراحی افراد چاق را برای همیشه درمان میکنند.

ما کاری به متخصصان تغذیه نداریم چون می‌خواهیم به شیوه جراحی با چاقی خود مبارزه کنیم. برای همین منظور دنبال انوع روش های لاغری در حوزه جراحی هستیم. انواع عمل های جراحی که در این حوزه به کاهش وزن کمک می‌کنند عبارتند از:

بای پس معده

بای پس روده

اسلیو معده

باندینگ معده

انحراف بیلوپانکراتیک

و …

آیا من داوطلب عمل جراحی لاغری هستم؟

هرچند که روش های مختلفی برای ارزیابی اینکه شما به این عمل نیاز دارید یا خیر وجود دارد، اما تعیین کننده ترین عامل برای اینکار، محاسبه bmi است.

اگر این شاخص در شما بین ۳۵ تا ۴۰ و یا بالاتر باشد و دست بر قضا با مشکلات و بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون، ورم مفاصل، تنگی نفس و بیماری های قلبی و … مواجه باشید شما نامزد مناسبی برای این عمل خواهید بود.

عمل جراحی لاغری چه کاری برای من انجام می‌دهد؟

برای افراد چاق، عمل لاغری واقعا می‌تواند زندگی‌ها را نجات دهد. برای این افراد ثابت شده‌است که از دست دادن وزن اضافی خطر سکته، حمله قلبی، سرطان و دیابت را کاهش می‌دهد.

عوارض جانبی مرتبط با جراحی چاقی کدامند؟

صرف‌نظر از روش جراحی لاغری که برای شما در نظر گرفته شده است، در رابطه با هر نوع عملی خطرات و پیچیدگی‌های جراحی خاصی وجود دارد. برخی از عوارض احتمالی جراحی لاغری می‌توانند شامل موارد زیر باشد:

عفونت

لخته‌های خونی

و کمبود ویتامین است که می‌تواند منجر به اسهال، کم‌خونی و سنگ کلیه شود.

اما از آنجایی که اغلب تکنیک های لاغری با کمک جراحی لاپاراسکوپی انجام میشود احتمال عفونت و خطر عوارض جانبی به شدت کاهش پیدا میکند.

آیا عمل جراحی چاقی برگشت پذیر است؟

این که آیا عمل جراحی می‌تواند معکوس شود یا نه، به خود عمل بستگی دارد. برای مثال در خصوص باندینگ با حلقه معده (banding gastric)، ممکن است چاقی شخص دوباره برگردد و نتیجه عمل معکوس شود، چون هیچ بخشی از روده‌ها و یا معده از بین نرفته و عملا دستکاری خاصی صورت نگرفته است.

 

با این حال سایر تکنیک های جراحی چاقی مانند بای پس معده، بای پس روده، اسلیو و .. برگشت ناپذیر هستند و شما به صورت دائمی از چاقی خود خلاص خواهید شد.

بیشتربخوانید : بهترین جراح لاغری کیست ؟

  انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 4

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما